Πώς να αντιμετωπίσεις τη χριστουγεννιάτικη μελαγχολία

Για μερικούς ανθρώπους, η εορταστική περίοδος είναι η πιο συναρπαστική εποχή του χρόνου.

Μόλις η μουσική των Χριστουγέννων αρχίσει να παίζει στο ραδιόφωνο και στα μαγαζιά, είναι στο στοιχείο τους – τίποτα δεν μπορεί να τους ρίξει ψυχολογικά. Και κάποιοι άλλοι, είναι ακριβώς το αντίθετο. Η μελαγχολία των Χριστουγέννων είναι επιστημονικά αποδεδειγμένη. Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, τα Χριστούγεννα είναι πράγματι εκείνη η εποχή του χρόνου, που η κατάθλιψη παρουσιάζει αύξηση. 

Στην πραγματικότητα, χάρη στις φωτεινές διακοσμήσεις, τα χαρούμενα κάλαντα και την εορταστική ατμόσφαιρα, υπάρχει μια κάποια πίεση για να αισθάνονται όλοι έτσι. Σε κάθε τυπική σκηνή των Χριστουγέννων, υπάρχει πάντα μια ευτυχισμένη οικογένεια γύρω από ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Η όλη ουσία των Χριστουγέννων είναι να σου φτιάξουν τη διάθεση και να σε φέρουν κοντά στους αγαπημένους σου – και υπάρχει ένα στίγμα απέναντι σε όποιον δεν μπορεί να είναι στο πιο εύθυμο πνεύμα.

Ο Αμερικανός ψυχολόγος Ryan Fuller σημειώνει ότι από τους πιο συνηθισμένους λόγους που μπορεί να μας αγχώσουν στις διακοπές μας είναι η συνύπαρξη με τους συγγενείς μας. Ο ίδιος προτείνει να είμαστε προετοιμασμένοι για τις εκνευριστικές συμπεριφορές των συγγενικών μας προσώπων, ώστε να μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε όταν εμφανιστούν μπροστά μας.

Αντίδοτο στη μελαγχολία των γιορτών όμως υπάρχει! Προσπαθήστε να έχετε πιο ρεαλιστικές προσδοκίες, μην πιέζεστε για να ανταπεξέλθετε σε όλες αυτές τις υποχρεώσεις που έχετε, ενώ βρείτε ένα δικό σας ρυθμό για όσα πρέπει να κάνετε αυτές τις μέρες…

Να θυμάστε πως δεν είναι υποχρεωτικό να είμαστε ευτυχισμένοι, ούτε είμαστε αναγκασμένοι να περάσουμε καταπληκτικά.

Δοκιμάστε τον εθελοντισμό! Βοηθήστε κάποιους ανθρώπους που έχουν περισσότερη ανάγκη και θα δείτε πως αμέσως θα νιώσετε καλύτερα. 

Tέλος, κάντε μόνο ό,τι θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα.

Πηγη