Συναγερμός για την πάθηση που σχετίζεται με το άτμισμα

Οι αναφορές για τη μυστηριώδη πάθηση που σχετίζεται με το άτμισμα στην Αμερική και οι ολοένα και αυξανόμενοι θάνατοι έχουν προκαλέσει πανικό στη χώρα.

Κι όμως, οι υγειονομικές αρχές των ΗΠΑ παραμένουν εξαιρετικά φειδωλές στις ανακοινώσεις τους, καθώς δεν γνωρίζουν ακόμα τι προκαλεί την επιδημική πάθηση.

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Παθήσεων, οι περιπτώσεις έχουν αγγίξει τις 1.888 σε 49 αμερικανικές πολιτείες, με 37 θανάτους.

Μια νέα μελέτη για την EVALI, όπως έχουν αποκαλέσει επισήμως την πάθηση (Electronic Cigarette or Vaping-associated Lung Injury – Ασθένεια των Πνευμόνων που σχετίζεται με το Ηλεκτρονικό Τσιγάρο ή τα Προϊόντα ατμίσματος), μας λέει πως τα νούμερα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερα, καθώς οι γιατροί τώρα αρχίζουν να την αναγνωρίζουν.

Τα συμπτώματά της είναι βήχας, δυσκολίες στην αναπνοή, πόνος στο στήθος και ναυτία, ενώ σπανιότερα εμφανίζεται πυρετός, κόπωση και απώλεια βάρους.

Η αιτία της παραμένει ακόμα άγνωστη, παρά το γεγονός ότι οι πρώτες περιπτώσεις μάς έρχονται από τον Απρίλιο του 2019 και η πάθηση αναλύεται συνεχώς. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Παθήσεων επιβεβαιώνει πως η EVALI συνδέεται με προϊόντα που περιέχουν τετραϋδροκανναβινόλη (τη δραστική ουσία της κάνναβης) ή νικοτίνη που πωλείται στη μαύρη online αγορά.

Η ίδια η τετραϋδροκανναβινόλη δεν θεωρείται πως προκαλεί την πάθηση, καθώς η χρήση της αφορά στο 70% των περιπτώσεων. Ενδέχεται να είναι ένας παράγοντας στο υγρό, η Βιταμίνη Ε Οξική, που να προκαλεί την ασθένεια που μοιάζει με χημικά εγκαύματα στον πνεύμονα.

Μέχρι να αναγνωριστούν πάντως οι αιτίες, τόσο το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Παθήσεων όσο και ο Οργανισμός Φαρμάκων και Τροφίμων της Αμερικής συνιστούν να αποφεύγεται το άτμισμα