Ο Έλληνας που θέλει να νικήσει το Facebook

Απένταρος πριν λίγα χρόνια, σήμερα είναι πολύ κοντά στο να γράψει ιστορία

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Για να μείνεις στην ιστορία, πρέπει να ξεπεράσεις αυτούς που την έχουν γράψει, πριν από σένα.

Έτσι σκέφτεται ο ελληνικής καταγωγής Τζέισον Καλακάνης, μεγαλοεπενδυτής της Silicon Valley, που έχει στόχο ζωής να δημιουργήσει ένα νέο μέσο κοινωνική δικτύωσης, που θα κάνει το Facebook να μοιάζει μακρινό παρελθόν.

Γεννήθηκε στο Μπρούκλιν από Έλληνα πατέρα και Ιρλανδή μητέρα. Εκρηκτικός συνδυασμός γονιδίων. Από τότε που θύμαται τον εαυτό του, θυμάται οικογενειακές συγκεντρώσεις, γεμάτες φασαρία, γλέντι και πολύ καλό φαγητό. Δηλώνει 1000% Έλληνας, και σαν το μεγαλύτερο προσόν του παρουσιάζει το ελληνικό DNA του.

Από μικρός είχε στόχος να μπει στους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου. Δούλεψε σκληρά, αφού δεν είχε οικονομική βοήθεια από την οικογένειά του, και κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να αναρριχηθεί πολύ ψηλά, σε εταιρείες καινοτόμων τεχνολογιών.

Ρισκάρωντας υπερβολικά, για αυτό άλλωστε έχει βρεθεί και στο χείλος της καταστροφής πολλές φορές, δημιούργησε μια μηχανή αναζήτησης. Κάτι σαν την Google, για να καταλάβετε. Η ιδέα του ήρθε όταν η γυναίκα του έψαχνε κάτι για το γάμο τους, και απλά αναφώνησε, «τραγική Google». Τότε συνέλαβε την ιδέα, να δημιουργήσει μια μηχανή αναζήτησης για να καλύψει τους δυσαρεστημένους χρήστες.

Ούτε φανταζόταν πόσοι θα ήταν τελικά. Η εταιρεία με όνομα Mahalo.com, που φέρει την υπογραφή του, έχει εκατομμύρια επισκέψεις καθημερινά, παρέχει νέα και μοναδικά χαρακτηριστικά και οι αλγόριθμοί της έχουν τη δική τους μοναδική φιλοσοφία.

Τα οικονομικά του εκτοξεύθηκαν. Είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό να μεγενθύνεται σε βαθμό που δεν είχε φανταστεί. Κατακτώντας το στόχο να γίνει πλούσιο, έβαλε έναν καινούργιο. Θέλει να αφήσει κάτι πίσω του, που δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπεραστεί.

Θέλει να δημιουργήσει ένα νέο κοινωνικό μέσο που θα ξεπεράσει το Facebook. Έτσι δημιούργησε μια διαδικτυακή πλατφόρμα, την Openbook Challenge. Πρόκειται για έναν διαδικτυακό διαγωνισμό, στόχος του οποίου είναι να ανακαλύψει το επόμενο «poster boy» των social media. Προσφέροντας ως κίνητρο 100.000 δολάρια σε επτά ομάδες, ελπίζει ότι μία από αυτές θα καταφέρει να κατασκευάσει ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που θα σταθεί επάξια απέναντι στο Facebook.

Τι θεωρεί επιτυχία; Το ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Ναι καλά διαβάσετε. Μόνο τότε θα θεωρήσει ότι πέτυχε. Το σίγουρο είναι ότι υα επόμενα χρόνια, αυτός ο δαιμόνιος Έλληνας θα μας απασχολήσει αρκετές φορές.

Πηγή