Πότε σου κάνει κακό ο ύπνος

Όταν το ξυπνητήρι χτυπάει το πρωί, οι περισσότεροι από εμάς σηκώνονται απρόθυμα από το κρεβάτι για τη δουλειά. Ξέρουμε. Είναι απαίσιο.

Και έτσι οι δύο μέρες της εβδομάδας, όπου δεν χρειάζεται να βάλετε αφύπνιση για να ξυπνήσετε (ή τουλάχιστον δε χρειάζεται να ξυπνήσετε νωρίς) είναι το καλύτερό σας. Ναι, ένα Σαββατοκύριακο ύπνου είναι μια χαρά! Κι όμως όχι.

Πολλοί από εμάς μένουν ξύπνιοι μέχρι αργά τις Παρασκευές και ξενυχτούν το Σάββατο βράδυ είτε βλέπουν Netflix είτε χορεύουν και πίνουν έξω. Αισθανόμαστε ότι είναι ΟΚ, επειδή μπορούμε απλώς να αναπληρώσουμε τον χαμένο ύπνο το πρωί της επόμενης μέρας.

Και μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα, είστε κουρασμένοι, κάθε μέρα. Ο μεσημεριανός ύπνος, δυστυχώς, μπορεί επίσης να επιδεινώσει τον κύκλο σας!

Αποδεικνύεται λοιπόν πως όσοι παρακοιμούνται τα Σαββατοκύριακα θα μπορούσαν να καταστρέψουν το ρολόι του οργανισμού τους και να έχουν διάφορα προβλήματα, όπως πονοκεφάλους ή προβλήματα με το στομάχι τους. Λέγεται social jet lag και μας έχει χτυπήσει όλους!

Προηγούμενες μελέτες σχετικά με τo social jet lag έχουν διαπιστώσει ότι όσοι πάσχουν από αυτό είναι πιο πιθανό να είναι καταθλιπτικοί, να καπνίζουν περισσότερο, να καταναλώνουν περισσότερη καφεΐνη και αλκοόλ.

Στην ιδανική περίπτωση θα πρέπει να διατηρείτε ένα αρκετά ισότιμο χρονικό πρόγραμμα ύπνου – διασκέδασης – δουλειάς όλη την εβδομάδα για να δώσετε στο σώμα σας την ευκαιρία να επανέλθει.

Πηγή