έα αυτοματοποιημένα μέσα για πάταξη των παραβάσεων και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπόσχεται η χρήση προηγμένων τεχνολογικά εφαρμογών στους δρόμους όλης της Ευρώπης.
Οι αρμόδιοι φορείς για την οδική ασφάλεια σε όλη την Ευρώπη, βάζοντας σαν πρωταρχικό στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής, προχωράνε συνεχώς στην προσθήκη νέων τεχνολογιών ώστε να κάνουν τους δρόμους πιο ασφαλείς.
Αυτή τη στιγμή αντιλαμβανόμενοι ότι ένα συγκεκριμένο είδος συγκρούσεων αυξάνεται συνεχώς, οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να λάβουν δραστικά μέτρα, επενδύοντας στην τεχνητή νοημοσύνη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ειδικά στην Ισπανία, οι πλευρικές συγκρούσεις, κυρίως στους αυτοκινητόδρομους, αποτελούν πλέον μια από τις πιο συχνές αιτίες ατυχημάτων.
Το 2021 καταγράφηκαν 217 θάνατοι από αυτό το είδος σύγκρουσης, γεγονός που ώθησε την τοπική τροχαία να εντείνει τις προσπάθειές της για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Για αυτόν τον λόγο προχώρησε στην αύξηση των ραντάρ στους δρόμους, με στόχο την πάταξη των παραβάσεων και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Έχοντας ήδη 232 συσκευές, με τις περισσότερες να ανιχνεύουν αυτόματα όσους δεν φορούν ζώνη ασφαλείας, τώρα σχεδιάζουν την προσθήκη καμερών που εστιάζουν στην παραβίαση των συνεχών γραμμών, καθώς και συσκευές που ελέγχουν τα κόκκινα φανάρια και τις πινακίδες STOP.
Για την επιτήρηση των συνεχών γραμμών, η τροχαία της Ισπανίας θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα δύο καμερών. Η πρώτη κάμερα καταγράφει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που κινούνται στη λωρίδα επιτάχυνσης, ενώ η δεύτερη, τοποθετημένη πιο μπροστά, καταγράφει όσους κινούνται στο δεξί μέρος του κύριου δρόμου στον οποίο εισέρχονται από την προαναφερόμενη λωρίδα επιτάχυνσης.
Το σύστημα συγκρίνει τις πινακίδες και, εάν εντοπίσει όχημα που έχει παραβιάζει τη συνεχή γραμμή, το καταγράφει. Οι εικόνες αποστέλλονται στο Κέντρο Αυτόματης Επεξεργασίας Καταγγελιών, όπου εξετάζονται και εκδίδεται το πρόστιμο των 200 ευρώ, χωρίς όμως να επιφέρει επιπλέον κυρώσεις, όπως βαθμοί στο point system ή αφαίρεση διπλώματος.
Προς το παρόν, τα νέα ραντάρ που ελέγχουν την παραβίαση της συνεχούς γραμμής είναι ελάχιστα. Για παράδειγμα, στην Ισπανία υπάρχουν μόνο τέσσερα και όλα βρίσκονται στη Μαδρίτη, ενώ αντίστοιχες παραβάσεις φημολογείται ότι θα εντοπίζονται και από κάποιες από τις 1.000 κάμερες που θα τοποθετηθούν στην Αθήνα.
Πηγή: carandmotor.gr