Τι θα έπρεπε να λέει το σποτ του συνεδρίου γονιμότητας

Το Συνέδριο μπορεί να αναβλήθηκε, οι φωνές μας μπορεί να ακούστηκαν αλλά πάλι, δεν ενημερωθήκαμε. Τι θα θέλαμε να αναφέρει λοιπόν ένα σποτ σε σχέση με την γονιμότητα.

Θα έπρεπε να υπάρχει Σeξουαλική Αγωγή έστω στην τελευταία τάξη του Λυκείου για όλα αυτά τα θέματα – ταμπού που δεν συζητήσαμε ποτέ.

Δεν θα έπρεπε να νιώθεις άσχημα αν πλησιάζεις ή είσαι 40 ετών και δεν έχεις κάνει ακόμη παιδί, επειδή δεν έτυχε ή δεν ήθελες. Ή δεν μπόρεσες.

Γεννιόμαστε με όλα τα ωάρια που πρόκειται να έχουμε και καθώς μεγαλώνουμε, ωριμάζουν μαζί μας. 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι, τόσο για τον άνδρα όσο και για τη γυναίκα, με τους οποίους αποδεδειγμένα μπορεί να ενισχυθεί η γονιμότητα.

Ναι, η γονιμότητα μειώνεται σταδιακά με την ηλικία τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες.

Οι παράγοντες που μειώνουν τον αριθμό των ωαρίων συντομότερα από το αναμενόμενο είναι η κληρονομικότητα (ιστορικό πρόωρης εμμηνόπαυσης), επεμβάσεις στις ωοθήκες και νεοπλάσματα.

Δεν θα έπρεπε να αγχώνεσαι για το πότε θα κάνεις παιδί, γιατί αυτό καθαυτό το άγχος σε δυσκολεύει ακόμη περισσότερο.

Το άγχος που βιώνει τόσο η γυναίκα όσο και ο άντρας δεν είναι καθόλου αμελητέος παράγοντας για να κάνεις παιδί. Η κακή ποιότητα ζωής, το περιβάλλον, το κάπνισμα επίσης. Δηλαδή, εκτός από τη γυναικεία γονιμότητα, επιβαρύνει και την ποιότητα του σπέρματος και την παραγωγή τεστοστερόνης. 

Μπορείς να μείνεις έγκυος μετά τα 40. Μάθε όμως το σώμα σου και τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις.

Ο ανδρικός παράγοντας υπογονιμότητας συμβάλλει περίπου στο 40% των υπογόνιμων ζευγαριών.

Θα έπρεπε να υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα ενημέρωσης για όλες τις γυναίκες και τους άντρες, σε κάθε ηλικιακή φάση, το οποίο να παρέχεται δωρεάν σε κάθε Δήμο και να είναι ακριβές, ξεκάθαρο, γεμάτο πληροφορίες. 

Επίσης θα έπρεπε αν θέλεις να κάνεις ένα σποτ για την γονιμότητα, να μην επιλέξεις στρατηγικά να τοποθετήσεις μια γυναίκα με γκρίζα ρούχα μπροστά από τα 41 της κεράκια που λιώνουν και βουλιάζουν μέσα σε μια φρικτή τούρτα, μέσα σε έναν εφιάλτη με όλες αυτές τις κλισέ ατάκες.

Θα έπρεπε επίσης να σκεφτείς πως το σποτ το βλέπουν γυναίκες που θέλουν να κάνουν παιδί αλλά δεν θέλει ο σύντροφός τους, που θέλουν αλλά δυσκολεύονται, που θέλουν αλλά δεν έχουν δουλειά και φοβούνται να το κάνουν, που θέλουν αλλά ο σύντροφός τους αντιμετωπίζει δυσκολίες, που θα ήθελαν αλλά δεν έχουν σχέση αυτή τη στιγμή – και όχι να θεωρήσεις πως απλώς, αμέλησαν. 

Αν θέλεις να ενημερώσεις τις γυναίκες, μην τους μιλήσεις για το αμείλικτο ρολόι του χρόνου. Μίλησέ τους για τις επιλογές τους.

Θα έπρεπε, αν θέλεις να κάνεις ένα σποτ για να ενημερώσεις τις γυναίκες, να τις ενημερώσεις. Όχι να τις τρομάξεις.


Πηγή