Η ασφάλεια στο δρόμο ξεκινά από τα ελαστικά — και όμως, πολλοί οδηγοί στην Ελλάδα εξακολουθούν να τα αμελούν.
Τα φθαρμένα ελαστικά δεν είναι μόνο επικίνδυνα, αλλά μπορούν να σου κοστίσουν ακριβά, τόσο με πρόστιμο όσο και με απόρριψη στο ΚΤΕΟ.
Τι θεωρείται «φθαρμένο ελαστικό»
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος πέλματος είναι 1,6 χιλιοστά.
Αν το ελαστικό σου έχει φθαρεί κάτω από αυτό το όριο, θεωρείται μη ασφαλές και πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.
Ένα απλό κόλπο: τοποθέτησε ένα κέρμα του 1 ευρώ μέσα στο πέλμα· αν βλέπεις το χρυσό δαχτυλίδι ολόκληρο, το ελαστικό έχει φθαρεί.

Το πρόστιμο που προβλέπεται
Αν σε σταματήσει η Τροχαία και διαπιστώσει πως τα ελαστικά σου είναι φθαρμένα ή ακατάλληλα, επιβάλλεται:
- Πρόστιμο έως 500 ευρώ, ανάλογα με το βαθμό φθοράς και την επικινδυνότητα.
- Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων, εφόσον το όχημα θεωρηθεί επικίνδυνο για κυκλοφορία.
Τι ισχύει στο ΚΤΕΟ
Κατά τον τεχνικό έλεγχο, τα ελαστικά εξετάζονται με ειδικό όργανο.
Αν εντοπιστεί φθορά ή ανομοιομορφία στο πέλμα, τότε:
- Το όχημα κόβεται στο ΚΤΕΟ και λαμβάνει χαρακτηρισμό «σοβαρή έλλειψη».
- Ο ιδιοκτήτης έχει 20 ημέρες προθεσμία για αντικατάσταση ελαστικών και επανέλεγχο.

Γιατί δεν πρέπει να το αμελείς

Φθαρμένα λάστιχα μειώνουν την πρόσφυση, αυξάνουν την απόσταση φρεναρίσματος και κάνουν το όχημα πιο ευάλωτο στην υδρολίσθηση.
Ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, η διαφορά μπορεί να είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.